Erdoğan, 80 yılı 23 yıla sığdırdı! Ne vadettiyse yaptı
HABER7
“Aşkınan koşan yorulmaz” idealiyle yola çıkan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğindeki AK Parti, 23 kuruluş yıl dönümü kutlarken iktidara geldiği 2002 yılından bu yana Türkiye’nin kalkınması için birçok altyapı ve üstyapı projelerine imza attı.
AK Parti’nin 2002 yılından bu yana söz konusu alanlarda, Avrupa standartlarını yakalayarak Türkiye’nin modernleşmesinde önemli aşamalar katetti. AK Parti iktidarlarında 80 yılda yapılamayan hizmetler 23 yıla sığdırıldı. Ülkemize birçok köprü, otoyol, duble yol, havalimanı, nükleer santral, demiryolu, tüp geçit ve baraj inşa edildi.
İşte AK Parti hükümetlerinin 23 yılda gerçekleştirdiği önemli projelerden öne çıkanlar:
⦁ YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ
AK Parti hükümeti İstanbul Boğazı’na dünyanın en geniş köprüsü unvanına sahip 3. köprüyü inşa etti.
⦁ ÇUKUROVA HAVALİMANI
Geçtiğimiz günlerde açılışı yapılan Çukurova Uluslararası Havalimanı, Çukurova bölgesinin ticaret, turizm ve tarımsal üretimine katkı sunması bekleniyor. Havalimanı Mersin-Adana-Gaziantep hızlı tren hattına entegre edilecek.
⦁ İSTANBUL HAVALİMANI
2018 yılında açılışı yapılan İstanbul Havalimanı, muhalefetin tüm itirazlarına rağmen hayata geçirildi. Mega proje, Avrupa’nın en çok uçuş yapılan uluslararası havalimanı oldu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 1 Temmuz’da yaptığı açıklamada günlük 268 bin 275 yolcuyla rekor kırıldığını açıkladı.
⦁ AKKUYU NÜKLEER GÜÇ SANTRALİ
Mersin’de yapımı devam eden ve 2025 yılında açılışının yapılması beklenen Akkuyu Nükleer Güç Santrali ile Türkiye ‘nükleer tesis’i olan ülkeler statüsüne girecek. Türkiye’nin tek kalemde yapılan en büyük yatırımı olma özelliği taşıyan Akkuyu Nükleer Güç Santrali’nin tam kapasiteyle hizmete girdiğinde Türkiye’nin toplam elektrik ihtiyacının yüzde 10’unu karşılayacağı belirtiliyor.
⦁ MAVİ VATAN VE DENİZ FİLOSU
Mavi Vatan deniz sınırlarına sahip çıkan AK Parti iktidarı, enerji kaynakları araştırma ve çıkarma çalışmaları için Türkiye Fatih Sondaj Gemisi, Yavuz Sondaj Gemisi, Kanuni Sondaj Gemisi, Abdülhamid Han Sondaj Gemisi, Oruç Reis sismik araştırma gemisi, Barbaros Hayreddin Paşa gemisinden oluşan deniz filosu kurdu.
⦁ 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ
Çanakkale Boğazı üzerine inşa edilen ilk proje olma özelliğini taşıyan 1915 Çanakkale Köprüsü, 2.023 metre orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü unvanını taşıyor.
⦁ OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ
2016 yılında açılışı yapılan Osmangazi Köprüsü, ortalama 8 saat süren İstanbul-İzmir yolculuğunu 3,5 saate düşürdü. Mega projenin, 1.550 metre orta açıklığı ve 2.682 metre toplam uzunluğu ile dünyanın dördüncü en uzun açıklıklı asma köprüsü unvanı bulunuyor.
⦁ KARADENİZ SAHİL YOLU
Yapımına 1987’de başlanan Karadeniz sahil yolu, istikrarsız hükümetler ve yatırım eksikliği nedeniyle yıllarca tamamlanmayı beklerken AK Parti hükümetinin çalışmalarıyla sonlandırıldı. Toplam 1453 km uzunluğa sahip olan Karadeniz sahil yolu projesi 2007 yılında tamamlanarak vatandaşların kullanımına sunuldu.
⦁ BOLU DAĞI TÜNELİ
1993 yılında yapımına başlanan ancak bitirilemeyen Bolu Dağı Tüneli de AK Parti döneminde tamamlandı. Uzun yıllar patates deposu olması talep edilen Bolu Dağı Tüneli, 2007 yılında AK Parti hükümeti tarafından kullanıma açıldı.
⦁ HAVALİMANI SAYISI
AK Parti hükümetinde 2003’te 26 olan havalimanı sayısı 59’a çıkarıldı. 2003’te 60 olan dış hat uçuş nokta sayısına 277 yeni nokta eklendi.
⦁ OTOYOL UZUNLUĞU
2002’den önce 1.171 km olan Türkiye’nin otoyol uzunluğu, 3.532 km’ye çıkarıldı.
⦁ TÜNEL UZUNLUĞU
83 olan tünel sayısı 2023 itibarıyla 445’e yükseldi. Bu tünellerin toplam uzunluğu 607.329 metredir.
⦁ HIZLI TREN AĞI
AK Parti iktidarı, Türkiye’nin ulaşımını konforlu ve hızlı hale getiren hızlı trenlerle buluşturdu. İstanbul-Ankara, Ankara Eskişehir, Ankara-Konya-Karaman, Ankara-Sivas, İstanbul-Konya hızlı tren hatlarıyla vatandaşlar, hızlı ve güvenli ulaşım sundu.
⦁ MARMARAY
İstanbul’da Asya ve Avrupa yakalarını deniz altından birleştiren demiryolu tüp geçiş projesi 2013’te faaliyete geçti. Marmaray hattı, günde milyonlarca yolcuya hizmet vermeyi sürdürüyor.
⦁ AVRASYA TÜNELİ
2016’da faaliyete geçen Avrasya Tüneli, İstanbul Boğazı’nı birbirine bağlayarak günde ortalama 74 bin araca hizmet veriyor.
⦁ NİSSİBİ KÖPRÜSÜ
Atatürk Baraj Gölü üzerinde inşa edilen Nissibi Köprüsü, Güneydoğu ile Doğu Anadolu bölgelerini birbirine bağlayan önemli projelerde biri. 2015’te faaliyete geçen proje, bölgenin ulaşımını kısalttı.
⦁ DUBLE OTOYOL
AK Parti iktidarı, Türkiye’de Nisan 2024 itibarıyla kullanımda olan bölünmüş yolların uzunluğu 29 bin 364 kilometreye çıkardı. Ayrıca 2 bin 242 kilometre yol inşaat ve 3 bin 179 km yol ihale aşamasında.
⦁ FİLYOS LİMANI
2021’de açılışı yapılan Batı Karadeniz Bölgesi’nde büyük bir endüstri ve lojistik merkezi olarak planlandı.
⦁ TOKİ KONUTLARI
Toplu Konut İdaresi Başkanlığı tarafından dar gelirli vatandaşlar için yapılan konutlar, birçok vatandaşı ev sahibi yaptı. 1 milyon 170 bin konut inşa edilirken, yapılar depremde kendisini kanıtladı.
⦁ İSTANBUL FİNANS MERKEZİ
İstanbul’da dünya çapında bir finans merkezi kurularak Türkiye’nin finansal hizmetlerde bölgesel bir hub olması hedeflenmiştir.
ZİGANA TÜNELİ
AK Parti iktidarı, 14.5 kilometre ile Avrupa’nın en uzun tünelini Trabzon-Gümüşhane arasına inşa etti.
⦁ ZAFER HAVALİMANI
2012 yılında açılışı yapılan Zafer Havalimanı, Kütahya, Afyonkarahisar ve Uşak illerine hizmet veren Türkiye’nin ilk bölgesel havalimanı yapıldı.
⦁ ORDU-GİRESUN HAVALİMANI
AK Parti, Avrupa’da bir ilki gerçekleştirerek deniz üzerine Ordu-Giresun Havalimanı’nı inşa etti.
⦁ HAKKARİ YÜKSEKOVA SELAHADDİN EYYUBİ HAVALİMANI
Kendi iktidarından önce hizmet görmeyen Hakkari’ye terör örgütü PKK’nın saldırılarına rağmen Yüksekova Selahaddin Eyyubi Havalimanı inşa edildi. Huzur ortamı sağlanan Hakkari’deki havalimanı, 2015’te Türkiye’nin en doğusundaki vatandaşlara hizmet vermeye başladı. Yüksekova Selahaddin Eyyubi Havalimanı, açılışının ardından İranlı ve Iraklı turistlerin de ilgi odağı oldu.
⦁ İSTANBUL-İZMİR OTOYOLU
İstanbul ve İzmir arasındaki insaş edilen otoyol, 8,5 saatlik yolu 3,5 saate indirdi.
⦁ BAKÜ-TİFLİS-KARS DEMİRYOLU HATTI
Türkiye ile Azerbaycan arasındaki ticareti artırmayı hedefleyen demiryolu hattı, Avrupa ile Çin arasında köprü haline geldi. 2017’de açılışı yapılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı, Rusya’ya alternatif bir güzergah üzerinden demiryoluyla kesintisiz bir şekilde yük taşınmasını mümkün kıldı.
⦁ YUSUFELİ BARAJI
Artvin’de inşa edilen Yusufeli Barajı ve Hidroelektrik Santrali, Türkiye’nin en yüksek ve dünyanın üçüncü en yüksek barajı olarak 2022’de faaliyete geçti.